
Laboratório de Pesquisas em Infectologia da Unifesp
Em parceria com Taís de Moraes Alves
Ano do projeto: 2013
Fotografias: Lucas Valim
Ano do projeto: 2013
Fotografias: Lucas Valim
A reforma do Laboratório de Pesquisa em Infectologia Pediátricada UNIFESPfoi feita logo após o grupo de pesquisa passar a ocupar uma área maior, agora toda a frente do edifício. O novo espaço tinha uma bela janela em fita que olhava em três direções, de modo que decidimos manter o máximo de transparência possível.
Nesse sentido, utilizamos divisórias de vidro ou estantes móveis para organizar as diferentes atividades de pesquisa. Dividimos o espaço assimetricamente através de uma fileira de estantes que se abrem ora para um lado, ora para o outro. Na fachada oeste, mais estreita, há um vestíbulo próximo à entrada, o espaço de lavagem e a sala da professora responsável, onde também devem ocorrer reuniões. Junto à fachada leste há uma sala isolada para cultura celular, uma ilha central e um conjunto de aparadores e gaveteiros para experimentos. Ao norte, junto à janela, há uma bancada de estudos para elaboração de artigos e teses.
The
renovation of the Infectious
Diseases Research Labof the Federal
University of Sao Paulowas made shortly after the research group moved to a larger area, the
half floor of the building looking towards the street. The new space
had a beautiful horizontal window that looked in three directions and
we decided to keep as much transparency as possible.
Thus, we used glass partitions or mobile shelves to organize the different research activities. We divided the space asymmetrically through a row of shelves that open sometimes to one side, sometimes to the other. On the narrower west facade, there is a foyer near the entrance, the washing space and the teacher's room, where meetings also take place. In the eastern façade there is an isolated room for cell culture, a central island and a set of sideboards for experiments. To the north, next to the window, there is a long table where students can study and write articles and theses.
Thus, we used glass partitions or mobile shelves to organize the different research activities. We divided the space asymmetrically through a row of shelves that open sometimes to one side, sometimes to the other. On the narrower west facade, there is a foyer near the entrance, the washing space and the teacher's room, where meetings also take place. In the eastern façade there is an isolated room for cell culture, a central island and a set of sideboards for experiments. To the north, next to the window, there is a long table where students can study and write articles and theses.

